مرجع فایل های مفید

فایل های ازمون ارشد, پروژه مهندسی کامپیوتر درباره تست نرم افزار , پایان نامه تست نرم افزار , تست نرم افزار , روش های تست نرم افزار ,ازمون استخدامی نرم افزارهای مفید و کمیاب فنی و مهندسی ,علوم پزشکی, فناوری اطلاعات,خرید ودانلود پایان نامه های همه علوم مختلف, ترجمه مقاله تحمل خطا نرم افزار در سیستم عامل‌های کامپیوتری , تحمل خطا , سیستم عامل , نرم افزار, پروژه در مورد رمزگذاری اطلاعات , رمزگذاری , رمزگذاری اطلاعات , رمزنگاری,پرسشنامه سنجش تمرکز در سازمان ,دانلود پرسشنامه های مختلف

مرجع فایل های مفید

فایل های ازمون ارشد, پروژه مهندسی کامپیوتر درباره تست نرم افزار , پایان نامه تست نرم افزار , تست نرم افزار , روش های تست نرم افزار ,ازمون استخدامی نرم افزارهای مفید و کمیاب فنی و مهندسی ,علوم پزشکی, فناوری اطلاعات,خرید ودانلود پایان نامه های همه علوم مختلف, ترجمه مقاله تحمل خطا نرم افزار در سیستم عامل‌های کامپیوتری , تحمل خطا , سیستم عامل , نرم افزار, پروژه در مورد رمزگذاری اطلاعات , رمزگذاری , رمزگذاری اطلاعات , رمزنگاری,پرسشنامه سنجش تمرکز در سازمان ,دانلود پرسشنامه های مختلف

فایل های ازمون ارشد,پرسشنامه سبک تفکر استرنبرگ , پروژه مهندسی کامپیوتر درباره تست نرم افزار , پایان نامه تست نرم افزار , تست نرم افزار , روش های تست نرم افزار ,ازمون استخدامی نرم افزارهای مفید و کمیاب فنی و مهندسی ,علوم پزشکی, فناوری اطلاعات,خرید ودانلود پایان نامه های همه علوم مختلف, ترجمه مقاله تحمل خطا نرم افزار در سیستم عامل‌های کامپیوتری , تحمل خطا , سیستم عامل , نرم افزار, پروژه در مورد رمزگذاری اطلاعات , رمزگذاری , رمزگذاری اطلاعات , رمزنگاری,پرسشنامه سنجش تمرکز در سازمان ,دانلود پرسشنامه های مختلف

  • ۰
  • ۰


  دسته: پیشینه متغیر های روانشناسی



فرمت فایل: doc

حجم فایل: 239 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 30








مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) هیجانات تحصیلی در 30 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

هیجانات تحصیلی

هیجانات در بافت آموزشی و تربیتی

توجه به بحث ارتباط بین هیجان و شناخت و در نظر گرفتن این نکته که کلاس مکان تجارب هیجانی چندگانه شامل هیجانات مربوط به موفقیت یا شکست تحصیلی، پذیرش یا عدم پذیرش بوسیله دوستان و ... است، سبب توجه خاص محققان تربیتی به عناصر هیجانی کلاس شده است. به گونه ای که در چند سال اخیر بر تعداد دانشمندانی که بر بافت آموزشی با نگاه هیجانی تحقیق می­کنند، افزوده شده است (شوتز، هانگ، کراس و اوسبان، 2006؛ میر و ترنر، 2002).

پکرون و دیگران (2002) هیجاناتی را که در بافت آموزشی رخ می­دهد را به سه وادی کلی هیجانات مرتبط با خود و تکلیف، هیجانات مرتبط با بازنگری و هیجانات اجتماعی تقسیم می­نمایید. باید گفت که اگر چه درک روابط چندگانه و متقابل بین فرایندهای انگیزشی، هیجانی و شناختی یک موضوع نوظهور در تحقیقات روانشناسی تربیتی محسوب می­شود (آیندی و ترنر، 2006). اما برخی تلاش­های نظری برای تعیین این روابط  و تمرکز بر هیجانات بر بافت آموزشی صورت گرفته است. به گونه ای که بر طبق گزارش لیننرینک (2006) در کنفرانسی که در موسسه تحقیقات تربیتی آمریکا با موضوع ویژه تمرکز بر تحقیق هیجانی و یکپارچگی نظری هیجان، انگیزش و شناخت، برگزار شده بود، پنج دیدگاه نظری مختلف مطرح گردید. در این بخش مدل­های نظری مهمی که به تحقیق در زمینه هیجانات در بافت تربیتی و آموزشی متمرکز شده اند، مورد بررسی قرار می­گیرد.

مدل­های نظری هیجانات تحصیلی

شوتز، هانگ، کراس، و اوسبان

شوتز و دیگران (2006) با بیان این که آموزش یک فرایند گرانبار هیجانی برای دانش­آموزان، معلمان و والدین است، بر ضرورت بررسی هیجانات در بافت­های آموزشی تاکید می­کنند و به منظور تبیین هیجانات در آموزش مولفه های زیر را مورد توجه قرار می­دهند:

هیجانات به صورت اجتماعی ساختار یافته­اند و به صورت شخصی عمل می­کنند لذا هیجانات به صورت «رابطه ای» در نظر گرفته می­شود و تجارب هیجانی خاص شامل تبادلات فردی محیطی هستند به همین دلیل در هیجان کلاسی معلمان و دانش آموزان برحسب ماهیت تبادلات در موقعیت خاص ممکن است هیجانات متفاوتی تجربه نمایند.

هیجانات راه­های بقا محسوب می­شوند: هیجانات به عنوان رویداد­های التقاطی در نظر گرفته می­شوند که شامل جنبه­های فیزیولوژیکی، روان شناختی و رفتاری می­باشد. لذا شاد بودن، خشمگین بودن یا افسرده بودن شیوه­های خاص بقا در جهان محسوب می­شوند.

هیجانات در نتیجه ی ارزیابی­های آگاهانه یا ناآگاهانه در مورد موفقیت در اهداف یا حفظ استاندارد­ها و باور­ها ایجاد می­شوند. اهداف استانداردها و باورها، سازه­های سازمان یافته مرکزی در هیجانات هستند زیرا این اهداف باورها و استاندارد­ها چهارچوبی را برای ارزیابی معلمان و دانش­آموزان ایجاد می­کند. متقابلا هیجانات و تنظیم هیجان به دنبال ارزیابی­های مرتبط با اهداف استاندارد ها و باور­های فرد ایجاد می­شوند لذا باید گفت که این ارزیابی­ها برای به روز هیجانات شرط اساسی هستند گرچه ممکن است به سرعت و بدون آگاهی رخ دهند (فریجدا، 1993؛ لازاروس، 1991).

در زمینه انواع ارزیابی­ها در بافت اموزشی، شوتز و دیگران (2006) نظریه­ی لازاروس در مورد ارزیابی اولیه و ثانویه را مورد تایید قرار می­دهند از نظر آنها چهار نوع ارزیابی تجارب هیجانی را در مورد موفقیت آزمون تحت تاثیر قرار می دهند. از نظر آنها چهار نوع ارزیابی تجارب هیجانی را در مورد موفقیت آزمون تحت تاثیر قرار می­دهند. این ارزیابی­ها عبارند از ارزیابی مربوط به اهمیت یا مربوط با هدف بودن آزمون (آیا این آزمون برای اهداف من مهم است؟)، ارزیابی مربوط به درک همخوانی هدف با آنچه در تعلیمات فرد / محیط اتفاق می­افتد (در طی آزمون چه اتفاقی می­افتد که می­تواند برای رسیدن به هدفم به من کمک کند؟)، ارزیابی مربوط به عامل یا قضاوت درباره ی علت انچه، که اتفاق می­افتد (آیا من آزمون را کنترل می­کنم؟) این ارزیابی در واقع به این سوال که چه کسی با چه چیزی کنترل را بر عهده دارد. برمی­گردد و ارزیابی مربوط به کارآمدی در مواجه شدن با مسئله در طی آزمون (آیا من می­توانم آنچه که در طی آزمون اتفاق می­افتد را تغییر می­دهم؟) در پیشینه­ی انگیزش این نوع ارزیابی به انتظارات یا خود/کارامدی بر می­گردد (شوتز و دیوس، 2000؛ شوتز و دی کیور، 2002).



 -Relational    


نظریه ها

زیمبایلس

زیمبایلس (2005) با تاکید بر نقش هیجانات بر آنچه در کلاس درس اتفاق می­افتد و بر ماهیت و موفقیت یادگیری دانش­آموزان، به بررسی ارتباط بین شناخت و هیجان در نظریه­های یادگیری پرداخته است. وی نطریه­های یادگیری­ای را که ارتباط شناخت و هیجان را مورد توجه قرار داده­اند، مورد بررسی قرار داده است و سه دیدگاه اصلی را مطرح می نمایید.

یکی از این نظریه­ها نظریه تغییر مفهوم است، بر طبق نظریه پوسنر(1982) برای تغییر مفهوم سه شرط باید وجود داشته باشد که عبارتند از عدم رضایت از مفاهیم موجود، وجود مفهوم جدید قابل درک و مفهوم جدید احتمال درک روشن تری را نوید بخشد. این دیدگاه با ارائه فرض اول، اهمیت فرایندهای عاطفی و هیجانی را در فرایند تغییر مفهوم مورد تاکید قرار داده اند.

دومین نظریه مورد بحث زیمبایلس (2005) نظریه­های سازندگی و آیده سازندگی فرهنگی/اجتماعی از یادگیری است. برطبق نظریه سازندگی فرهنگی/اجتماعی ویگوستگی افراد بر اساس بافت فرهنگی و اجتماعی­ای که در آن قرار گرفته­اند، مورد توجه قرار می­گیرند. براساس دیدگاه سازندگی اجتماعی ویگوتسکی از هیجانات، هیجانات نتیجه باورها، قضاوت­ها و امیالی محسوب می­شوند که بوسیله سیستمی از باورهای فرهنگی، ارزش­ها و ارزش­های اخلاقی اجتماعات خاص مشخص می­شود (آرمون-جونز، 1986) .


پرداخت و دانلود


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .





کلمات کلیدی : مبانی نظری و پیشینه پژوهش هیجانات تحصیلی (فصل دوم) , مبانی نظری و پیشینه پژوهش هیجانات تحصیلی (فصل دوم) , مبانی نظری هیجانات تحصیلی , هیجانات تحصیلی , پیشینه پژوهش هیجانات تحصیلی
  • ۹۵/۰۳/۲۸
  • احسان صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی