دسته: پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 45 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 47
مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) مهارت های اجتماعی در 47 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه
منبع : دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
تعریف مهارت های اجتماعی
درباره اینکه مهارت های اجتماعی واقعا چه نوع مهارت هایی هستند و چگونه باید آن ها را تعریف کرد ، تا حدی ابهام وجود دارد . علت عمده این ابهام این است که گروه های حرفه ای گوناگون مانند (مددکاری اجتماعی ، تعلیم و تربیت ، روان شناسی مدرسه ، روان شناسی بالینی و روان پزشکی و پرستاری روانی ) نسبت به مطالعه این موضوع علاقه نشان داده و راه حل هایی برای آن ارائه کرده اند ( متسون و همکاران ، به نقل از به پژوه ،1384 : 24). در متون پژوهشی مربوطه ، مفهوم مهارت اجتماعی به صورت های مختلف تعریف شده است:
گرشام و الیوت(1990) ،مهارت های اجتماعی را مجموعه ای از رفتارهای یاد گرفته شده ای می دانند که به ما اجازه می دهند تا به آغاز و ادامه تعاملات مثبت با دیگران بپردازیم که از جمله این مهارت ها ،می توان به تقسیم احساسات خود با دیگران، کمک کردن به آن ها برای آغاز یک رابطه و کنترل میزان خلق و خو اشاره کرد (به نقل از بری و کونر ،2010 :1).
تیگن(1990) ، مهارت های اجتماعی را به عنوان رفتارهای اجتماعی مورد قبول و یادگرفته شده ای که باعث ارتباط با دیگران و بهبود کیفیت زندگی می شود، تعریف نموده است (به نقل از الکان و اردم،2011 : 3451).
خدایاری فرد و همکاران(1386) ، مهارت اجتماعی را توانایی ایجاد روابط متقابل با دیگران در زمینه خاص اجتماعی ، به طریقی که در عرف جامعه قابل قبول و ارزشمند باشد. (همان منبع :26).
در تعریف مهارت های اجتماعی ویژگی های ذیل مورد قبول اکثر محققان است :
1. ارتباط فرد به فرد که شامل تبادل و تفسیر پیام ها است.
2. یادگیری رشد پیدا می کند و علاوه بر شخصیت فرد ، تجارب گذشته و تعامل بین فردی او نیز در رسیدن به هدف موثر است.
3. به صورت کلامی (سخن ، لغات ، جملات )و یا غیر کلامی و استفاده از چشم ، تن صدا، بیان چهره ها و ژست ها می باشد.
4. از فرهنگ و گروه های اجتماعی که فرد در آن زندگی می کند تاثیر می پذیرد.
5. توسط تقویت اجتماعی رشد پیدا می کند ، این تقویت در صورتی موثر است که مورد علاقه فرد بوده و برانگیزاننده باشد.
6. طبعیت دو جانبه ای دارد و رفتارهای دو سویه را می طلبد و از عوامل محیطی سن ،جنس و موقعیت دیگر افراد تاثیر می پذیرد (کلی به نقل از ویلکینز و متسون ،2007 :323).
.Matson
.Gersham &Elliot
.Tegin
.Alkan &Erdem
.Kelly
.Wilkins & metson
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .
کلمات کلیدی : مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های اجتماعی (فصل دوم) , مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های اجتماعی (فصل دوم) , مبانی نظری مهارت های اجتماعی , پیشینه پژوهش مهارت های اجتماعی
- ۹۵/۰۳/۲۸