مرجع فایل های مفید

فایل های ازمون ارشد, پروژه مهندسی کامپیوتر درباره تست نرم افزار , پایان نامه تست نرم افزار , تست نرم افزار , روش های تست نرم افزار ,ازمون استخدامی نرم افزارهای مفید و کمیاب فنی و مهندسی ,علوم پزشکی, فناوری اطلاعات,خرید ودانلود پایان نامه های همه علوم مختلف, ترجمه مقاله تحمل خطا نرم افزار در سیستم عامل‌های کامپیوتری , تحمل خطا , سیستم عامل , نرم افزار, پروژه در مورد رمزگذاری اطلاعات , رمزگذاری , رمزگذاری اطلاعات , رمزنگاری,پرسشنامه سنجش تمرکز در سازمان ,دانلود پرسشنامه های مختلف

مرجع فایل های مفید

فایل های ازمون ارشد, پروژه مهندسی کامپیوتر درباره تست نرم افزار , پایان نامه تست نرم افزار , تست نرم افزار , روش های تست نرم افزار ,ازمون استخدامی نرم افزارهای مفید و کمیاب فنی و مهندسی ,علوم پزشکی, فناوری اطلاعات,خرید ودانلود پایان نامه های همه علوم مختلف, ترجمه مقاله تحمل خطا نرم افزار در سیستم عامل‌های کامپیوتری , تحمل خطا , سیستم عامل , نرم افزار, پروژه در مورد رمزگذاری اطلاعات , رمزگذاری , رمزگذاری اطلاعات , رمزنگاری,پرسشنامه سنجش تمرکز در سازمان ,دانلود پرسشنامه های مختلف

فایل های ازمون ارشد,پرسشنامه سبک تفکر استرنبرگ , پروژه مهندسی کامپیوتر درباره تست نرم افزار , پایان نامه تست نرم افزار , تست نرم افزار , روش های تست نرم افزار ,ازمون استخدامی نرم افزارهای مفید و کمیاب فنی و مهندسی ,علوم پزشکی, فناوری اطلاعات,خرید ودانلود پایان نامه های همه علوم مختلف, ترجمه مقاله تحمل خطا نرم افزار در سیستم عامل‌های کامپیوتری , تحمل خطا , سیستم عامل , نرم افزار, پروژه در مورد رمزگذاری اطلاعات , رمزگذاری , رمزگذاری اطلاعات , رمزنگاری,پرسشنامه سنجش تمرکز در سازمان ,دانلود پرسشنامه های مختلف

  • ۰
  • ۰

انی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) تحلیل رفتگی آموزشی در 56 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)


همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه


توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه


رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه


منبع :                          دارد (به شیوه APA)


نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


قسمتی از مبانی نظری متغیر:



مقدمه


واژه تحلیل رفتگی به معنای پیدایش نگرش، رفتار و احساس منفی در مقابل فشارهای شدید روانی مرتبط با کار است و این حالت در افرادی پدید می­آید که ساعات طولانی از روز را در ارتباط تنگاتنگ با سایر افراد به سر می‏برند. تحلیل رفتگی حالتی از خستگی ذهنی و هیجانی حاصل استرس شدید و فشار و محدودیت زمانی و کمبود منابع لازم برای انجام دادن وظایف و تکالیف محوله است. اکثر تحقیقات درباره تحلیل رفتگی در موقعیت‏های غیر از مدرسه انجام شده است، اما متغیر تحلیل رفتگی به موقعیت­های مدرسه نیز گسترش یافته است و از آن به عنوان تحلیل رفتگی آموزشی نام برده می­شود. تحلیل رفتگی آموزشی شامل خستگی هیجانی، بدبینی آموزشی و ناکارآمدی آموزشی است. بر اساس تحقیقات تحلیل رفتگی آموزشی در مدرسه با ویژگی­های مانند خستگی ناشی از الزامات مربوط به درس، نگرش بدبینانه و بدون حساسیت نسبت به مطالب درسی و نیز احساس پیشرفت شخصی ضعیف در امور درسی و آموزشی مشخص می‏شود.


در این فصل به بررسی ادبیات و مبانی نظری از جمله تعاریف، نظریه­های و دیدگاه­های گوناگون و همچنین بررسی پیشینه پژوهشی مربوط به موضوع تحقیق و متغیرهای مربوطه پرداخته شده است. به این صورت که ابتدا ضمن بررسی تعریف تحلیل رفتگی به عنوان مسئله ای شغلی و کاری به پیامدها و نظریه­های مربوط به تحلیل رفتگی شغلی پرداخته شده و در ادامه از آن به عنوان یک مسئله تحصیلی و آموزشی یاد شده است و ضمن بررسی مولفه­های آن(خستگی، بدبینی و ناکارآمدی) بر اساس پژوهش­های انجام شده رابطه آن با متغیرهای افسردگی و استرس تحصیلی به عنوان عوامل هیجانی و ارتباط آن با پنج عامل بزرگ شخصیت به عنوان عوامل شخصیتی مشخص شده است. در ادامه همچنین به پنج عامل بزر شخصیت از جمله برونگرایی، روانرنجورخوئی، گشودگی نسبت به تجربه، مقبولیت و وظیفه شناسی و ارتباط این عوامل با عملکرد تحصیلی مشخص و بررسی شده است. در نهایت به افسردگی به عنوان عامل هیجانی پرداخته شده است. در انتهای فصل به پژوهش های مرتبط داخلی و خارجی آورده شده است.




 پیامدهای آن تحلیل رفتگی



2-2-2- 1- تغییر در نگرش و رفتار فرد:


تحلیل رفتگی نوعی پاسخ فرد به عوامل فشارزای میان فردی است که طی آن باعث ایجاد تغییراتی در نگرش‏ها و ایجاد احساسات و  نگرش منفی نسبت به خود و دیگران(ماسلاچ و جکسون‏، 1984) می شود. سطح بالای فشار روانی و عدم برخورداری فرد از مهارتهای لازم برای مقابله با آن، در درازمدت خسارات زیادی برای فرد، خواهد داشت(ماسلاچ، شافلی و لیتر، 2001).


2-2-2- 2- کاهش انرژی جسمی و روانی:


کاهش انرژی جسمی و روانی نیروی انسانی، پایین آمدن سطح مقاومت نسبت به بیماری­ها، افزایش عدم رضایت، بدبینی، کاهش کارائی فردی، خستگی زیاد(دمروتی و همکاران، 2001)، پرخاشگری، بدگمانی، منفی­بافی، بدبینی، عصبانیت، حساسیت و زودرنجی، بی­حوصلگی، کلافگی و خود را در بن بست دیدن، بیماری، زخم معده، کمردرد و سردردهای مکرر و افزایش هزینه­های بهداشتی، درمانی و بیماری(زلارس و همکاران، 2000).


2-2-2- 3-کاهش بازدهی:


ناتوانی نیروی کار و تبدیل نیروی کار ثمربخش و پویا به فردی بی ثمر و نارکارآمد و تحلیل رفته و کاهش انگیزه و بازدهی پایین نیروی کار(لاکاویدس  و همکاران، 2003؛ تاپینن تانر و همکاران، 2005).




2-2-2- 4- کاهش کیفیت بهره وری و خدمات:


فرویدنبرگر(1974) تحلیل رفتگی را حالتی از خستگی جسمانی و ناکامی عاطفی می­داند که به علت خودگذشتگی و تلاش کم اثر فرد در روش زندگی یا ارتباطات شغلی به وجود می­آید. او بر این باور بود که تحلیل رفتگی بر کیفیت بهره وری و خدمات اثر منفی دارد.





2-2-2- الگوهای تحلیل رفتگی



2-2-2- 1- الگوی تقاضا- منابع:


مصرف زیاد و بدون بازگشت انرژی موجب می­شود انرژی ذخیره شده فرد از بین برود. اگر عدم تعادل بین مصرف انرژی و تولید مجدد آن برای مدت طولانی ادامه یابد، تحلیل رفتگی اتفاق می­افتد. مطابق با الگوی تقاضا- منابع می­توان گفت دو فرایند در تحلیل رفتگی آموزشی اتفاق می­افتد: از یک طرف در دوره جدید تحصیلی تقاضاها و درخواست­های معلمان از دانش­آموزان برای مطالعه و تلاش بیشتر می­شود(شانهان، 2000). و از طرف دیگر دانش­آموزان به دلیل آگاهی از تفاوت­های فردی در توانایی­های خود منابع انگیزشی کافی برای برخورد با این مطالبات و تقاضاهای تحصیلی را ندارند(ویگفیلد و همکاران، 2006). این دو فرایند موجب فشار روانی و در نهایت تحلیل ‏رفتگی آموزشی می­­شوند (شافلی و بیکر، 2004).


تحلیل رفتگی آموزشی


با توجه به بررسی تحلیل رفتگی شغلی و پیامدهای آن، این متغیر یعنی تحلیل رفتگی (فرسودگی)، به موقعیت­ها و بافت­های آموزشی گسترش پیدا کرده است که از آن با عنوان تحلیل رفتگی آموزشی نام برده می‏شود(سالملا- آرو، سالاوانا و هولوپاینن، 2008). می­توان گفت که موقعیت­های آموزشی به عنوان محل کار دانش­آموزان محسوب می­شود، اگر چه دانش­آموزان در موقعیتهای آموزشی، به عنوان کارکن، کار نمی‏کنند یا شغل خاصی در آنجا ندارند، اما از دیدگاه روانشناختی، فعالیت­های آموزشی و درسی آنها را می­توان به عنوان یک "کار" در نظر گرفت (سالملا-آرو و همکاران، 2008). آنها در کلاس­ها حضور پیدا می­کنند و مجموعه تکالیفی را برای موفقیت در امتحانات و کسب نمرة قبولی انجام می­دهند.این موضوع اخیرا مطالعات متعددی را در مدارس‏ به خود اختصاص داده است­(بالوگان، هلگه­مو، پله­رینی و هوبر­لاین، 1996؛ چنج، راند و استرانگ، 2000؛ فیمین، فاستانا و تاشنر، کروس، 1989؛ مارتینز، مارکوس، سالاوانا و لوپز داسیلوا، 2002).


براساس تحقیقات و پژوهش­های انجام شده، می­توان گفت که تحلیل رفتگی آموزشی در موقعیتهای آموزشی با و­یژگی­هایی مانند خستگی ناشی از الزامات مربوط به مطالعه(سالملا-آرو و همکاران، 2008)، رشد حس و نگرش بدبینانه و بدون حساسیت نسبت به مطالب درسی(مارتینز، مارکوس، سالاوانا و لوپز داسیلوا ، 2002) و نیز احساس پیشرفت شخصی ضعیف در امور درسی و تحصیل (سالملا- آرو و ناتانن، 2005) مشخص می‏شود.


دانش­آموزانی که تحلیل رفتگی آموزشی دارند معمولاً علائمی مانند بی اشتیاقی نسبت به مطالب درسی، ناتوانی در ادامه حضور مستمر در کلاس‏های درس، مشارکت نکردن در فعالیت­های کلاسی، احساس بی­معنایی در فعالیت­های درسی و احساس ناتوانی در فراگیری مطالب درسی(واترا و رابرتسونا، 2011)، افت عملکرد تحصیلی(میکائیلی، افروز و قلیزاده، 1391)، کاهش خودکارآمدی(حیاتی، عگبهی و آهنگری، 1391)، ریسک بالای ابتلا به افسردگی(تاپینن تانر و همکاران، 2005؛ آهولا و هاکانین، 2007)، کاهش کیفیت تجارب یادگیری(نیومن، فینالی-نیومن و ریچل، 2010) تجربه می‎‏کنند.

یانگ (2004)، بر این باور است که دانش­آموزان نیز به سبب داشتن مشغولیت با تکالیف درسی به نوعی شاغل محسوب شده، آنها نیز مستعد تحلیل رفتگی آموزشی هستند .

بودرآ، سانتن، همفیل و دابسون(۲۰۰۴)، ادعا می­کنند که تحلیل رفتگی آموزشی با استرس­های فراوان، ساعات طولانی کار کردن همراه با تحصیل و آموزش، دغدغه­مندی و نگرانی در مورد نمره­های درسی، شک و تردید نسبت به آینده، سطوح پایین کنترل، رضایت پایین از عدم تعادل بین زندگی شخصی و زندگی حرفه­ای و سطح پایین دریافت حمایت از همسالان و دوستان در رابطه است . 

دانلود                      توضیحات

  • ۹۵/۰۳/۲۶
  • احسان صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی