مرجع فایل های مفید

فایل های ازمون ارشد, پروژه مهندسی کامپیوتر درباره تست نرم افزار , پایان نامه تست نرم افزار , تست نرم افزار , روش های تست نرم افزار ,ازمون استخدامی نرم افزارهای مفید و کمیاب فنی و مهندسی ,علوم پزشکی, فناوری اطلاعات,خرید ودانلود پایان نامه های همه علوم مختلف, ترجمه مقاله تحمل خطا نرم افزار در سیستم عامل‌های کامپیوتری , تحمل خطا , سیستم عامل , نرم افزار, پروژه در مورد رمزگذاری اطلاعات , رمزگذاری , رمزگذاری اطلاعات , رمزنگاری,پرسشنامه سنجش تمرکز در سازمان ,دانلود پرسشنامه های مختلف

مرجع فایل های مفید

فایل های ازمون ارشد, پروژه مهندسی کامپیوتر درباره تست نرم افزار , پایان نامه تست نرم افزار , تست نرم افزار , روش های تست نرم افزار ,ازمون استخدامی نرم افزارهای مفید و کمیاب فنی و مهندسی ,علوم پزشکی, فناوری اطلاعات,خرید ودانلود پایان نامه های همه علوم مختلف, ترجمه مقاله تحمل خطا نرم افزار در سیستم عامل‌های کامپیوتری , تحمل خطا , سیستم عامل , نرم افزار, پروژه در مورد رمزگذاری اطلاعات , رمزگذاری , رمزگذاری اطلاعات , رمزنگاری,پرسشنامه سنجش تمرکز در سازمان ,دانلود پرسشنامه های مختلف

فایل های ازمون ارشد,پرسشنامه سبک تفکر استرنبرگ , پروژه مهندسی کامپیوتر درباره تست نرم افزار , پایان نامه تست نرم افزار , تست نرم افزار , روش های تست نرم افزار ,ازمون استخدامی نرم افزارهای مفید و کمیاب فنی و مهندسی ,علوم پزشکی, فناوری اطلاعات,خرید ودانلود پایان نامه های همه علوم مختلف, ترجمه مقاله تحمل خطا نرم افزار در سیستم عامل‌های کامپیوتری , تحمل خطا , سیستم عامل , نرم افزار, پروژه در مورد رمزگذاری اطلاعات , رمزگذاری , رمزگذاری اطلاعات , رمزنگاری,پرسشنامه سنجش تمرکز در سازمان ,دانلود پرسشنامه های مختلف

  • ۰
  • ۰

کلمات کلیدی : بررسی میزان استفاده از رسانه های دیداری و شنیداری از جنبه نظری و کاربردی و تاثیر آن بر مهارت های اجتماعی , پایان نامه میزان استفاده از رسانه های دیداری وشنیداری از جنبه نظری و کاربردی و تاثیرآن بر مهارت های اجتماعی , تاثیر استفاده از رسانه های دیداری وشنیداری بر مهارت های اجتماعی , ستفاده از رسانه های دیداری وشنیداری از جنبه نظری


دسته: روانشناسی


فرمت فایل: doc

حجم فایل: 208 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 88


توضیحات جامع و کامل :



پایان نامه میزان استفاده از رسانه های دیداری وشنیداری از جنبه نظری و کاربردی و تاثیرآن بر مهارت های اجتماعی در 88 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

----

نویسنده و فروشنده: نسرین یوسفی پور از قصر شیرین
----

فهزست مطالب


فصل یکم 

 کلیات تحقیق

1-1-مقدمه :

1-2-بیان مسأله :

1-3- ضرورت  و اهمیت تحقیق:

1- 1-4-اهداف تحقیق 

1-4-1- هدف اصلی:

2-4-2-اهداف جزیی:

2-4-5- فرضیه ها تحقیق:

1-6- تعاریف نظری(مفهومی) واژگان به کار رفته در تحقیق:

تعاریف مفهومی متغیرها:

مهارت

مهارت‌های اجتماعی

مهارت گرایش به رفتارهای مناسب اجتماعی

مهارت دوری از رفتارهای غیر اجتماعی

مهارت دوری از پرخاشگری و جنگ و دعوا با دیگران

مهارت دوری از برتری طلبی

مهارت ایجاد ارتباط مناسب با همسالان

آموزش دیداری:   

آموزش شنیداری

تعاریف عملیاتی متغیرها:

فصل دوم     

 ادبیات و پیشینه تحقیق

2-1- مبانی نظری تحقیق

2-1-1- پیش درآمد:

2-1-2- رسانه

1-1-2 استفاده از ابزارهای رسانه

4-1-2 توان آموزشی رسانه ها

5-1-2 تأثیرات رسانه بر روی یادگیری دانش آموزان :

 6-1-2 نقش وسایل آموزشی در فرایند آموزشی  - یادگیری:  

7-1-2 رسانه و فرهنگ در عصر جهانی سازی

نقش رسانه‌های آموزشی در فرآیند یادگیری دانش آموزان

گام اول : شناسایی یادگیرندگان ( تجزیه و تحلیل ویژگیهای یادگیرندگان )

گام دوم : بیان اهداف آموزشی

گام سوم : انتخاب رسانه و مواد آموزشی

گام چهارم: استفاده مؤثر از رسانه ها و مواد آموزشی

گام پنجم : اجرا به وسیلة یادگیرنده

پ) ارزشیابی از فرآیند آموزشی

8-1-2 رسانه های دیداری وشنیداری

9-1-2 -رسانه های شنیداری

الف) عوامل اجتماعی شدن

پیامد های ناشی از عدم رشد مهارت اجتماعی در نوجوانی

2-2- مبانی تجربی پژوهش 


2-2-1-  تحقیقات داخلی

2-2-2- تحقیقات  خـارجی

فصل سوم  

روش شناسی تحقیق

3-2-روش تحقیق: 

3-2- جامعه آماری

3-3-روش نمونه گیری و حجم نمونه

3-4- روش جمع آوری اطلاعات

3-5- ابزار های مورد استفاده

3-6- روش آماری تجزیه و تحلیل داده ها

3-7- روایی وپایایی پایایی ابزار مورداستفاده

3-8-چگونگی نمره گذاری و تحلیل پرسشنامه

مهارت گرایش به رفتارهای مناسب اجتماعی

مهارت دوری از رفتارهای غیر اجتماعی

مهارت دوری از پرخاشگری و جنگ و دعوا با دیگران

مهارت دوری از برتری طلبی

مهارت ایجاد ارتباط مناسب با همسالان

 فصل چهارم

تجزیه وتحلیل داده ها

4-1-مقدمه

4-2-  آمار توصیفی:

1-3- آمار استنباطی

4-3-مقایسه وتحلیل آزمون های میزان مهارت های اجتماعی

4-4-مقایسه وتحلیل آزمون های میزان دوری از رفتارهای غیر اجتماعی دانش آموزان

4-6-تحلیل ومقایسه آزمون های میزان دوری از پرخاشگری ورفتارهای تکانشی

فصل پنجم

بحث وتفسیریافته ها

5-1-مقدمه

5-2-خلاصه تحقیق

5-3-بحث وتفسیر یافته ها

4-5 پیشنهادهای پژوهشی

5-5-پیشنهاد کاربردی

6-5-محدودیت ها

فهرست منابع ومآخذ

منابع فارسی

    منابع لاتین

ضمائم



1-1-مقدمه :

در عصر کنونی با توجه به نقش بارز رسانه ها در جامعه و اطلاع رسانی پیرامون موضوعات اجتماعی ،سیاسی،فرهنگی و... سعی می کنند الگوهای نوینی را به جامعه وارد کنند تا جایگزین فرهنگ ها و ارزش ها و الگوهای سنتی شوند در این رهگذر بحث تاثیر رسانه ها برمهارت اجتماعی عنوان عاملان تغییر و تحول در جامعه جهان مطرح می شود(دادستان1389).

اجتماعی شدن دانش آموزان یکی از مباحث مهم و بنیادی نظام آموزشی هر کشوری است،مدرسه نظام اجتماعی کوچکی است که کودکان در آن قواعد اخلاقی، عرف اجتماعی، نگرشها و شیو ه های برقراری ارتباط با دیگران و نیز مهارت های تحصیلی را می آموزند . مهارت های اجتماعی به عنوان جزئی از دروس همیشه مورد بی توجهی قرار گرفته است و فقط زمانی به این مهم توجه می شود که دانش آموزان از خود رفتاری نامناسب، مغایر با آنچه مورد نظر اولیا می باشد نشان دهند. یکی از نقش های معلم ایجاد پیوند بین جامعه و مدرسه است معلم در حقیقت باید در زندگی اجتماعی راهنمای شاگردان باشد(استرایکر،ترجمه اکرم قیطاسی، 1385).

به نظر الیوت و گرشام (1993). مهارت های اجتماعی یکی از مهمترین پیامد های فرایند تعلیم و تربیت است(فداکار نقل از چاری، 1384). از دیدگاه دیوئی جدا کردن فرد از زمینه ی اجتماعی او ناروا است( نقل از نقیـــــب زاده، 1381). مدرسه و همسالان از مهمترین عناصر در فرایند اجتماعی شدن دانش آموزان هستند. کودک در مدرسه علاوه بر تقویت آموخته های خانواده، مطالب جدید و روش های  زندگی را مــــــی آموزد، مدرسه اجتماعی شدن کودکان را تسریع می کند و روابط و عقاید او را با دیگران افزایش مـــــــی دهد(قوشلی1384)." اهمیت مهارت های اجتماعی به حدی است که برخی آن را یکی از انواع هوش عملی دانسته اند"(شیخ محسنی،1386). بنابراین اگر رسانه ها نقش خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند نتایج مثبت و مهمی برای جامعه و افراد آن جامعه در پی خواهد داشت.رسانه ها با برنامه ریزی خوب و سازنده و ارائه برنامه های مطلوب و هدفمند می توانند باعث افزایش مهارت اجتماعی در جامعه گردد از جمله اینکه می توانند باعث افزایش مهارت اجتماعی در مورد مسائل مختلف جامعه مانند اقتصادی،سیاسی،اجتماعی شوند و زمینه پیشرفت جامعه را فراهم آورند.رسانه ها با ایفای نقش خود به درستی در جامعه در زمان ها و موقعیت های مختلف می توانند بسیار سازنده و تاثیرگذار عمل نمایند به طور مثال در بحران های اقتصادی یک جامعه یا برنامه های هدفمند تبلیغات از طریق فیلم برنامه های اقتصادی مردم را به مشارکت و همیاری در فعالیت های اقتصادی مجاب کنند(تجری،1386).رسانه ها در همه زمینه های فرهنگی اقتصادی سیاسی اجتماعی و... می تواند با ایفای نقش خود به خوبی مثبت و تاثیرگذار عمل نماید اما اگر رسانه ها به عنوان یکی از نهاد های تأثیر گذار یک جامعه نقش و کارکرد خود را به خوبی ایفا نکنند می توانند آسیب های جدی و مخربی را به جامعه وادار کنند. در این مطالعه برای رسیدن به مفاهیم قابل درک در رابطه با رسانه های دیداری وشنیداری برداشت ها و نظرات دیگران را در یک نگاه اجمالی مرور می شود تا بتوان هرچه بهتر از دانش های پیشین بهره مند شد. و از نهایت قدرت انتقال محقق استفاده می شود تا در نهایت این یافته ها را در جهت موضوع تحقیق یعنی سنجش  تأثیر آموزش دیداری وشنیداری بر میزان یادگیری مهارت های اجتماعی دانش آموزان ، بکار گرفته شود . 


پرداخت و دانلود



بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .
کلمات کلیدی : بررسی میزان استفاده از رسانه های دیداری و شنیداری از جنبه نظری و کاربردی و تاثیر آن بر مهارت های اجتماعی , پایان نامه میزان استفاده از رسانه های دیداری وشنیداری از جنبه نظری و کاربردی و تاثیرآن بر مهارت های اجتماعی , تاثیر استفاده از رسانه های دیداری وشنیداری بر مهارت های اجتماعی , ستفاده از رسانه های دیداری وشنیداری از جنبه نظری
  • ۹۵/۰۳/۲۲
  • احسان صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی