مرجع فایل های مفید

فایل های ازمون ارشد, پروژه مهندسی کامپیوتر درباره تست نرم افزار , پایان نامه تست نرم افزار , تست نرم افزار , روش های تست نرم افزار ,ازمون استخدامی نرم افزارهای مفید و کمیاب فنی و مهندسی ,علوم پزشکی, فناوری اطلاعات,خرید ودانلود پایان نامه های همه علوم مختلف, ترجمه مقاله تحمل خطا نرم افزار در سیستم عامل‌های کامپیوتری , تحمل خطا , سیستم عامل , نرم افزار, پروژه در مورد رمزگذاری اطلاعات , رمزگذاری , رمزگذاری اطلاعات , رمزنگاری,پرسشنامه سنجش تمرکز در سازمان ,دانلود پرسشنامه های مختلف

مرجع فایل های مفید

فایل های ازمون ارشد, پروژه مهندسی کامپیوتر درباره تست نرم افزار , پایان نامه تست نرم افزار , تست نرم افزار , روش های تست نرم افزار ,ازمون استخدامی نرم افزارهای مفید و کمیاب فنی و مهندسی ,علوم پزشکی, فناوری اطلاعات,خرید ودانلود پایان نامه های همه علوم مختلف, ترجمه مقاله تحمل خطا نرم افزار در سیستم عامل‌های کامپیوتری , تحمل خطا , سیستم عامل , نرم افزار, پروژه در مورد رمزگذاری اطلاعات , رمزگذاری , رمزگذاری اطلاعات , رمزنگاری,پرسشنامه سنجش تمرکز در سازمان ,دانلود پرسشنامه های مختلف

فایل های ازمون ارشد,پرسشنامه سبک تفکر استرنبرگ , پروژه مهندسی کامپیوتر درباره تست نرم افزار , پایان نامه تست نرم افزار , تست نرم افزار , روش های تست نرم افزار ,ازمون استخدامی نرم افزارهای مفید و کمیاب فنی و مهندسی ,علوم پزشکی, فناوری اطلاعات,خرید ودانلود پایان نامه های همه علوم مختلف, ترجمه مقاله تحمل خطا نرم افزار در سیستم عامل‌های کامپیوتری , تحمل خطا , سیستم عامل , نرم افزار, پروژه در مورد رمزگذاری اطلاعات , رمزگذاری , رمزگذاری اطلاعات , رمزنگاری,پرسشنامه سنجش تمرکز در سازمان ,دانلود پرسشنامه های مختلف

  • ۰
  • ۰


کلمات کلیدی : مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال ADHD یا بیش فعالی و نقص توجه ( فصل دوم پایان نامه ) , مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال ADHD یا بیش فعالی و نقص توجه , Theoretical basics and research background of ADHD or hyperactivity and attention deficit , مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال ADHD , مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال بیش فعالی و نقص توجه , فصل دوم اختلال ADHD یا بیش فعالی و نقص توجه


مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال ADHD یا بیش فعالی و نقص توجه در 64 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات:

فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه


منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مقدمه

اختلال ADHD یک اختلال رشدی است که با بیش فعالی، تکانشگری و کاستی توجه شناخته می شود. مدت ها تصور می شد که کودکان مبتلا به ADHD هنگام رسیدن به سن نوجوانی یا اوایل بزرگسالی مشکلات خود را پشت سر می گذارند. متاسفانه این فرض توسط بررسی های طولی این اختلال تایید نشده است. هنگامی که کودکان مبتلا به ADHD به سن نوجوانی و بزرگسالی می رسند از تعداد و شدت نشانه ها ممکن است کاسته شود، اما آن ها هنوز با همسالان خود تفاوت های عمده ای دارند. تداوم طولانی مدت نشانه های ADHD (بیش­فعالی، تکانشگری و کاستی توجه) می تواند تخریب های جدی را در زندگی روزمره ی فرد ایجاد کند. نقص توجه، تخریب حافظه، مدیریت زمان ضعیف، مشکلات حل مساله و تصمیمات تکانه ای مشکلات عمده ای هستند که یک بزرگسال مبتلا به ADHD با آن ها روبه روست. پیرو این مشکلات، می توان عزت نفس پایین، مشکلات شغلی و تحصیلی، مشکلات در تعاملات و روابط اجتماعی، رفتارهای ضد اجتماعی، رشد نشانه ها و اختلال های روانپزشکی دیگر را در این افراد پیش بینی کرد (یونگ و همکاران، 2011)...............

................

تعریف و طبقه بندی بر اساس DSM-IV

I. الف یا ب

الف- حداقل شش مورد از علائم کاستی توجه زیر که حداقل به مدت 6 ماه دوام یافته و متناسب با سطح رشد نباشند.

کاستی توجه

  1. به جزییات توجه نمی کند یا اشتباهاتی ناشی از بی دقتی در تکالیف مدرسه، شغل یا سایر فعالیت ها مرتکب می شود.

  2. در حفظ توجه در رابطه با تکالیف و یا فعالیت هایش مشکل دارد.

  3. وقتی مستقیم با او صحبت می کنید، به نظر می رسد گوش نمی کند.

  4. دستورالعمل ها را دنبال نمی کند و در تکمیل تکالیف مدرسه، کارهای خانه یا وظایف شغلی اش (نه به علت رفتار مقابله ای یا عدم فهم دستورالعمل ها) با شکست روبه رو می شود.

  5. در سازمان دهی فعالیت ها مشکل دارد.

  6. کارهای طولانی مدت که درگیری ذهنی می طلبند را دوست ندارد، نمی خواهد و از انجام آن ها اجتناب می ورزد (مانند تکالیف مدرسه).

  7. وسایلی را که برای انجام تکالیف و فعالیت هایش لازم دارد، گم می کند.

  8. به راحتی حواسش پرت می شود.

  9. در انجام فعالیت های روزمره فراموش کار است.

.................

شیوع

حدود 3 تا 9 در صد از کودکان در سنین مدرسه و 4 تا 5 درصد بزرگسالان به ADHD

مبتلا هستند (انجمن روانشناسی امریکا، 2000، به نقل از اسپنسر و همکاران ، 2010). کسلر و همکاران (2006، به نقل از اسپنسر و همکاران، 2010) شیوع ADHD را در جمعیت بزرگسال آمریکا حدود 4/4 درصد تخمین زده اند. در مطالعه ی دیگری که توسط فیاد و همکاران (2007، به نقل از هیرویکوسکی و همکاران، 2011) انجام شده است، شیوع ADHD در بزرگسالان 2/1 تا 3/7 درصد تخمین زده شده است. با این حال اطلاعات بسیار کمی درباره ی شیوع ADHD در بین دانشجویان در دست است. برخی از مطالعات تخمین زده اند که حدود 3 تا 7 درصد دانشجویان ملاک های ADHD را دارند، اگرچه ممکن است فقدان تشخیص های بالینی به این دلیل باشد که آن ها در جست و جوی درمان نبوده اند (هلیجنستین و همکاران، 1998؛ دوپال و همکاران، 2001، هر دو به نقل از گارنیردیکسترا و همکاران، 2010). گارنیردیکسترا و همکاران (2010) شیوع ADHD را در بین جمعیت دانشجویان حدود 3/ 10 درصد تخمین زده اند. عربگل و همکاران (1383) در مطالعه ای بر روی 409 نفر از دانشجویان دختر خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شیوع ADHD را 7/3 درصد تخمین زده اند. در پژوهش دیگری که در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد، 11/7 درصد دانشجویان دارای علائم نقص توجه، 12 درصد دارای علائم بیش فعالی و 13/2 درصد دارای علائم تکانشگری بودند ( لشکری پور، عرب گل و بخشانی نور، 1388).



پرداخت و دانلود

  • ۹۵/۰۳/۰۲
  • احسان صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی