مرجع فایل های مفید

فایل های ازمون ارشد, پروژه مهندسی کامپیوتر درباره تست نرم افزار , پایان نامه تست نرم افزار , تست نرم افزار , روش های تست نرم افزار ,ازمون استخدامی نرم افزارهای مفید و کمیاب فنی و مهندسی ,علوم پزشکی, فناوری اطلاعات,خرید ودانلود پایان نامه های همه علوم مختلف, ترجمه مقاله تحمل خطا نرم افزار در سیستم عامل‌های کامپیوتری , تحمل خطا , سیستم عامل , نرم افزار, پروژه در مورد رمزگذاری اطلاعات , رمزگذاری , رمزگذاری اطلاعات , رمزنگاری,پرسشنامه سنجش تمرکز در سازمان ,دانلود پرسشنامه های مختلف

مرجع فایل های مفید

فایل های ازمون ارشد, پروژه مهندسی کامپیوتر درباره تست نرم افزار , پایان نامه تست نرم افزار , تست نرم افزار , روش های تست نرم افزار ,ازمون استخدامی نرم افزارهای مفید و کمیاب فنی و مهندسی ,علوم پزشکی, فناوری اطلاعات,خرید ودانلود پایان نامه های همه علوم مختلف, ترجمه مقاله تحمل خطا نرم افزار در سیستم عامل‌های کامپیوتری , تحمل خطا , سیستم عامل , نرم افزار, پروژه در مورد رمزگذاری اطلاعات , رمزگذاری , رمزگذاری اطلاعات , رمزنگاری,پرسشنامه سنجش تمرکز در سازمان ,دانلود پرسشنامه های مختلف

فایل های ازمون ارشد,پرسشنامه سبک تفکر استرنبرگ , پروژه مهندسی کامپیوتر درباره تست نرم افزار , پایان نامه تست نرم افزار , تست نرم افزار , روش های تست نرم افزار ,ازمون استخدامی نرم افزارهای مفید و کمیاب فنی و مهندسی ,علوم پزشکی, فناوری اطلاعات,خرید ودانلود پایان نامه های همه علوم مختلف, ترجمه مقاله تحمل خطا نرم افزار در سیستم عامل‌های کامپیوتری , تحمل خطا , سیستم عامل , نرم افزار, پروژه در مورد رمزگذاری اطلاعات , رمزگذاری , رمزگذاری اطلاعات , رمزنگاری,پرسشنامه سنجش تمرکز در سازمان ,دانلود پرسشنامه های مختلف

  • ۰
  • ۰


پروژه نگاه‌ و معنا در هنر عکاسی

کلمات کلیدی : پروژه نگاه‌ و معنا در هنر عکاسی , عکاسی , پروژه عکاسی , پایان نامه عکاسی , عکاسی‌ ماکروفتوگرافی‌



پروژه نگاه‌ و معنا در هنر عکاسی دسته: پژوهش دانشجویی
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 86 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 130

پروژه نگاه‌ و معنا در هنر عکاسی

عکاسی‌

اندیشه‌ انتقادی‌ در باب‌ عکاسی‌ در سده‌ی‌ بیستم‌، بحث‌هایی‌ در قبال‌ قبول‌ عکاسی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ شکل‌ هنری‌ درابتدای‌ این‌ قرن‌، آثاری‌ در بارة‌ تأثیر عکاسی‌ بر رسانه‌های‌ هنری‌ قدیمی‌تر، تحول‌ تاریخ‌ این‌ رسانه‌ و آثار آخر نویسندگان‌ و در راستای‌ ارائه‌ی‌ نظریه‌ی‌ در باره‌ این‌ رسانه‌ را در بر می‌گیرد. بسیاری‌ از آثار متأخر در زمینة‌ عکاسی‌ معطوف‌ به‌ جریانهای‌ گوناگون‌ اندیشه‌ی‌ پسی‌مدرن‌ در راستای‌ شالوده‌شکنی‌مدرنیسم‌ در هنر است‌. در نظر نویسندگان‌ و هنرمندانی‌ که‌ این‌ آثار اخیر را عرضه‌ کرده‌اند، پسی مدرنیسم‌ را بحرانی‌ در فرآیند بازنمایی‌ غرب‌تعریف‌ کرد و عکاسی‌ نقش‌ بسیار مهمی‌ را در آن‌ ایفا کرده‌ است‌. بسیاری‌ از نظریه‌پردازان‌ مطرح‌ حوزه‌ی‌ عکاسی‌ را به‌ خاطر سرشت‌ بینا رشته‌ایی‌اش‌ مورد توجه‌ قرار می‌دهند. شاید تنها خصلت‌ غالب‌ این‌ رسانه‌ انعطاف‌پذیری‌اش‌ باشد. این‌ نکته‌ با کاربردهای‌ گوناگون‌ این‌ رسانه‌ در عرصة‌ فرهنگ‌روشن‌ می‌شود. کاربردهایی‌ که‌ تنها بخش‌ اندکی‌ از آنها وجه‌ی‌ هنری‌ دارند. نخستین‌ تاریخ‌ جامع‌ عکاسی‌ بو مونت‌ نیوهال‌ بود. به‌ عنوان‌ کاتالوگ‌ نمایشگاهی‌ در «موزه‌ هنر مدرن‌» با نام‌ «عکاسی‌: 1937-1839» نوشته‌ بود، که نقش‌ بسیار مهمی‌ در مورد پذیرش‌ قرارگرفتن‌ عکاسی‌ به‌ عنوان‌ یک‌ شکل‌ هنری‌ مشروع‌ ایفاکرد. در اوایل‌ سده‌ بیستم‌، شکافی‌ میان‌ دو گونه‌ عکاسی‌ در آمریکا پدید آمد؛ گونه‌یی‌ که‌ از خصلت‌ اجتماعی‌ این‌ رسانه‌ بهره‌می‌گرفت‌ و گونه‌‌ئی‌ که‌ با برداشت‌ ناب‌گرایانه‌ی‌ عکاسی‌ «هنری‌» همخوان‌ بود. این‌ شکاف‌ موجود میان‌ عکاسی‌ هنری‌ و عکاسی‌ مستند رویارویی‌ دو اسطوره‌ی‌ عامیانه‌ یکی‌ نمادگرا و دیگری‌واقع‌گراست‌. در کار ناب‌گرایان‌، از آن‌ جا که‌ هنر بیان‌ حقیقت‌ درونی‌ به‌ شمار می‌رود عکاسی‌ یک‌ نهان‌ بین‌ است‌. اما در عکاسی‌مستند عکاس‌ یک‌ شاهد و عکس‌ گزارشی‌ از حقیقت‌ تجربی‌ است‌. در اروپا عکاسان‌ اجتماعی‌، کارشان‌ را بر پایه‌ی‌ واقع‌ گرایی‌ طبقاتی‌ استوار کرده‌ بودند. والتر بنیامین‌ از نخستین‌نظریه‌پردازانی‌ بود که‌ در بستری‌ سیاسی‌ در باره‌ عکاسی‌ دست‌ به‌ قلم‌ برد. او تأثیر تکنولوژی‌ بر شاخه‌های‌ مختلف‌ هنر را مورد توجه‌ قرار داده‌ است.‌ با تکثیر مکانیکی‌ که‌ به‌ واسطة‌ عکاسی‌ امکان‌پذیر شد اقتدار اثر هنری‌، یا به‌ تعبیر بنیامین‌«هاله‌»ی‌ بی‌همتای‌ آن‌ از بین‌ می‌رود. حال‌ انبوه‌ نسخه‌های‌ بدل‌ جای‌ نسخه‌ی‌ اصل‌ را می‌گیرد. یکی‌ از عمیق‌ترین‌ عواقب‌ تکثیر مکانیکی‌ برای‌ هنر که‌ بنیامین‌ در مقابله‌ خود به‌ آن‌ پرداخته‌ رسیدن‌ به‌ این‌ تصور می‌باشد که‌ هنر دیگر مبتنی‌بر آئین‌ نبوده‌، بلکه‌ بر پایه‌ی‌ سیاست‌ استوار شده‌ است‌. اساس‌ این‌ تصور را کاهش‌ فاصله‌ی‌ موجود میان‌ بیننده‌ و اثرهنری‌ تشکیل‌ می‌داد. با افزایش‌ دست‌رس‌پذیری‌ اثر هنری‌، ارزش‌ آئینی‌ آن‌ کاهش‌ می‌یابد.

سرآغاز اندیشه‌ی‌ پسی‌مدرن‌ در هنر را می‌توان‌ در ساختارگرایی‌ و پساساختارگرایی‌ به‌ ویژه‌ در نوشته‌های‌ رولان‌ بارت‌ یافت‌. نوشته‌های‌ بارت‌ اهمیت‌ خاصی‌ در زمینه‌ی‌ عکاسی‌ و تکوین‌ یک‌ «نظریه‌ی‌ عکاسی‌» دارند. بارت‌ در مقاله‌ی‌ «پیام‌عکاسانه‌» (1961) «نوع‌» خاصی‌ از عکاسی‌ یعنی‌ عکاسی‌ مطبوعات‌ را مورد بررسی‌ قرار می‌دهد. جریان‌های‌ تازه‌ دنیای هنردر اواخر دهه‌ی‌ هفتاد عکاسی‌ را در محور نقدهای‌ خود بر مقوله‌ی‌ «بازنمایی‌» قرار دادند. این‌ روی‌ کرد متخصصان‌ هنرمفهومی‌ به‌ عکاسی‌ در اواخر دهه‌ی‌ شصت‌ و در دهه‌ی‌ هفتاد، اساساً از اشتیاقی‌ مدرنیستی‌ به‌ خلق‌ هنری‌ نشأت‌می‌گرفت‌ که‌ برداشتهای‌ سنتی‌ از ماهیت‌ هنر را متزلزل‌ می‌سازد.

فهرست:


خرید


توضیحات دانلود



کلمات کلیدی : پروژه نگاه‌ و معنا در هنر عکاسی , عکاسی , پروژه عکاسی , پایان نامه عکاسی , عکاسی‌ ماکروفتوگرافی‌


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی